jeyna

Alla inlägg under december 2010

Av Jane - 15 december 2010 20:39

En trött Melissa kom ut till mig och ville ha lite julmust att dricka. Så visst, bara hon borstade sina tänder efteråt och jag ber henne hälla upp själv. Vad hon gjorde med den flaskan innan har jag ingen aning om. Hör bara att tjut, varefter hon skriker: -Det kokar över. Jag tänker självklart på spisen och springer ut i köket. Där står min 9-åring med julmust-stänk i halva köket. ;) (I själva verket tror jag inte hon tänkte på att säga att musten rinner över, så därav nya frasen  (det kokar över). Så trasan gick varm här för en stund sen   Vilket härligt kvällsbestyr. Annars har dagen varit lite som vanligt. har umgåtts med Mette och hundarna har lekt/sprungit av sig . Hon bjöd på hamburgare   Sen har Melissa haft sin körsång. städat upp en del oxå...Så dagen sprang på ordentligt. Puss och kram, syns på stan...hehe....

Av Jane - 15 december 2010 20:11

Min katta Baileys (Bondkatt) ;)



                                                 Lata katta :)





                                              Baileys sover med sitt   


 


Baileys ligger i Melissas Barbieväska :)



Av Jane - 15 december 2010 19:10

Dags att visa upp min Goa blandrastik Giza    (Boardercollie/schäfer)



                                                 Giza har plogat snö :)


                                                                                                  Giza i sitt reflextäcke :)



                                                  

                                               Giza tar igen sig :)

Av Jane - 14 december 2010 15:46

Ikväll blir det att gå på Melissas julfest. Det blir uppträdande av Melissa och hennes klasskamrater. Ska bli skoj, eftersom vi missade lucian igår kväll. De ska ha med sig varsin julklapp som ska läggas i en säck, sen blir det att blanda om så att alla får någon annans julklapp. Tänk att de fortfarande gör så. En annan körde samma jargong, på stenåldern ju    Kände mig som en sönderstressad bäver, efter jobbet idag, kändes så jäkla skönt att få komma hem och bara slänga sig i soffan och gulla med kuddarna.  Nu blir det lite mat. tjo och tjim... hehe...

Av Jane - 13 december 2010 17:26

Då har man inskaffat alla ingredienser som saknades till lussekatter. Nu jäklar ska mjöldammet yra runt här i köket. Får ju hjälp av Melissa.   Efter en plågsam stor disk . Får se om det kommer bild på "lussarna" sen. Återstår och se. hehe

Av Jane - 13 december 2010 16:04

Så återställde man hårddisken (hjärnan) med en hel del kaffe. Känns lite dystert i vårt hem ikväll. Melissa missar att sjunga i sin kör på lucia. Men att bli sjuk kan man inte rå för. Hon är besviken, men så har vi bestämt oss för att ha vår egna lucia-mys-kväll med tända ljus osv  Vi ska sjunga lite själva, men vi har svårt att bestämma oss för vem som ska vara lucia och vem som ska vara tärna. Sen blir det filmer att titta på. Funderar på att baka lussekatter. Mycket länge sedan   Sen måste jag bara tillägga att idag har Giza och jag spelat ishockey med en isklump. haha. Nu blir det att gå en sväng till affären.   

Av Jane - 13 december 2010 10:04

Sitter hemma igen. Denna gången är det dotterns mage som krånglar   Får ta allt vad städ betyder, när jag ändå är hemma. På tal om annat så är det inte speciellt långt kvar tills jag blir moster igen. ( om ca 76 dagar)    Då blir jag stoltaste mostern i världen, typ.   Återkommer senare för nu har hjärnan kollapsat.  

Av Jane - 12 december 2010 16:48

Då har även denna dagen sprungit iväg, känns som jag skulle kunna sova i hundra år. Något som inte stämmer i kroppen. Så seg att allt går i slowmotion. Men tar man prover så syns det inget, så man e väl psykiskt uttröttad av allt som händer runtomkring. Efter vi lämnat Melissas kompis hos sin mamma, så tog vi även idag en sväng till pulkabacken. men denna gången åkte jag inte för Giza va med    Så Melissa åkte bland de andra barnen, och Giza fick springa lös en sväng bort. Upptäckte för en timme sen att Melissa inte är pigg. Troligtvis maginfluensa. (som om vi inte varit hemma tillräckligt från jobb och skola.)  Blir så trött. Men livet innebär att få små överraskningar   Nu blir det att ställa sig i en het dusch och spola bort känslan av bekymmer. Sen slå rekord i Robot Unicorn Attack (Heavy Metal)!!!  

Ovido - Quiz & Flashcards