jeyna

Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Kompisbesök!

Av Jane - 10 februari 2011 21:44

Godkväll... Idag har det varit full rulle, trots en envis feberdag. Städade och plockade undan inför skoldagens slut, då Melissa skulle ha med sig en klasskamrat hem (även släkting) Torkade golven extra noga, eftersom denna flickan är rullstolsbunden. Men hon har en grym styrka i sina armar och överkropp och hon tar sig gärna fram crawlandes över golven. Istället för att bråka med trösklar med sin rullstol. (Ni skulle bara se vilken kämpe hon är)   Allt började igår kväll med att min dotter och hennes kamrat bestämde att de skulle umgås idag, och när jag pratade med min morbror som är hennes pappa, så fick jag samma beskrivning efter att barnen pratat med varandra i telefon: Som en studsboll av glädje. De satt  på var sin sida om telefonlinjen och studsade. Så båda läggningarna blev knepiga, får vi nog lov att säga.   Det positiva i dessa fall, var att ingen av de var morgontrötta i morse. Haha. Eftersom de såg fram emot dagens umgänge så innerligt mycket. De hade så roligt med bl.a att göra chokladbollar, se på film, (Adam & Eva) spela spel, lyssna på musik. prata om allt och inget,typ. Till middag åt vi strips och chicken nuggets m. tillbehör. En mycket lyckad em/kväll. Men nu e jag så trött att jag skulle kunna somna ståendes. Hehe. Mycket har lossnat i mitt liv. Har börjat umgås med övriga släktingar oxå, för ett tag va det dött med umgänge på släktfronten. Man känner att man har mer att ge och att lära känna folk igen är ju roligt, för sjutton. (Hmm, förutom vissa släktingar då) Sen finns det dagar när man bara vill dra täcket över sig naturligtvis. Men jag ska kämpa mot den strömmen detta året. Blir det för tufft, så ber jag Mette och Axel dra med oss på en avkopplande skogspromenad.  Och om jag inte ska leka sova-stående-leken, så är det nog bäst att jag går och lägger mig nu. Jobbet väntar imorgon bitti oxå   Natti, natti alla nattugglor och resten.....

 
 
mette med flock

mette med flock

11 februari 2011 05:07

Härligt att de hade en bra dag. Men nu börjar vi sakna Lizza. Var längesen hon var här. Vi ska nog fixa en promenad snart.

http://www.flocken.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jane - 8 juni 2011 15:00

Det börjar kännas som en månadsblogg detta. Hur kan man glömma bort att man har en blogg, eller har jag så lite att skriva. Egentligen inte, det blir nog bara som det blir.    I allafall så har det varit grymt mycke med skolmöten, jobbmöten av olika ...

Av Jane - 1 maj 2011 22:13


Vem har makten över vem, egentligen???     (Goaste bilden just nu. hehe)  ...

Av Jane - 1 maj 2011 21:55

Fick veta förraveckan, att min dotter får extra simlektioner denna mån.   Det börjar på tisdag och kommer vara varje tisdag (4 ggr) Hoppas det tar sig denna gången, för är hon inte motiverad, så funkar ingenting. Skulle verkligen behövas, då vi redan...

Av Jane - 1 maj 2011 20:59

Goderafton mina bäste herrar och fruer    Då va det dags igen att få tummen ur arslet och blogga lite igen. Snacka om att inte varit motiverad alls. Detta får inte fortsätta. Skaffade jag en blogg så kan jag lika gärna använda den    Mycket har hänt ...

Av Jane - 27 februari 2011 22:15

Så var ännu en jobb-helg gjord. Men det har flytit på otroligt bra denna gången. Har visserligen varit trött som vanligt, men ända haft ett glatt humör och mitt vanliga lugn inom mig. Giza har varit hos extramatte denna helgen. Hon kom fram till att ...

Presentation


Här är jag och min dotter

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards