jeyna

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Allt möjligt!

Av Jane - 27 januari 2011 22:14

Då var det dags att ursäkta sig igen för ett dåligt uppdaterande av bloggen ...  Har varit lite mycke nu. Ingen energi eller ork till knappt något längre. Allting känns som "MÅSTEN" helt plötsligt. Är det inte meningen att man ska njuta av livet trots motgångar? Tycks vara så att de flesta av mina vänner varit deppiga av olika anledningar. Det tar  även på en att veta att sina närmaste mår skit rent ut sagt!!! Och en annan är även nervös för ett möte som utvisar en del av min dotters fortsatta skolgång. Förbereder mig på att det blir just den skolan med extra resurser som inte finns där vi bor    Och i måndags fick jag panik då jag trodde min vackra Giza hade satt i halsen. Vi hade varit ute i ca en halvtimme. Giza sprang bakom en snödriva som hon brukar göra. Efter ett tag kommer hon fram och försöker spy och river sig i munnen. Det gick över så vi gick in, men då fortsatte hon.  Jag såg hur jobbigt hon hade det, så självklart öppnade jag hennes käftar och kollade och kände. Men ingenting. Blev bara mer och mer nervös. Skrev till min vän Mette. Fick rådet att köpa långa sparris. Hmm och självklart hade jag inte ett öre, typiskt. Men så gick det ännu en stund och jag tittar ännu en gång och se på fan. En liten smal skit-pinne hade satt sig fast uppe i gomen och kilats fast mellan tänderna. Inte sjutton tänkte jag på att kolla där första gången, när jag va så inställd på halsen. När pinnen va borttagen, så satte jag mig på golvet och tog Giza i knät. Sen "lättnadsbölade" jag en bra stund.   För jag hade nog dött, om hon hade kvävts och lämnat mig, Melissa och Baileys... Giza bara tittade på mig då, som om jag vore helt urflippad i huvudet. Så sagan slutade lyckligt, som tur var.... Men nu går det inte en dag utan att jag kollar både gomen, halsen och resten av käften på henne. Dags att gå och sova om man under förmodan har energi efter illamående, hjärtklappningar mm, så man kan följa med Mette till hennes älskade Axel imorgon. Godnatt!!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jane - 8 juni 2011 15:00

Det börjar kännas som en månadsblogg detta. Hur kan man glömma bort att man har en blogg, eller har jag så lite att skriva. Egentligen inte, det blir nog bara som det blir.    I allafall så har det varit grymt mycke med skolmöten, jobbmöten av olika ...

Av Jane - 1 maj 2011 22:13


Vem har makten över vem, egentligen???     (Goaste bilden just nu. hehe)  ...

Av Jane - 1 maj 2011 21:55

Fick veta förraveckan, att min dotter får extra simlektioner denna mån.   Det börjar på tisdag och kommer vara varje tisdag (4 ggr) Hoppas det tar sig denna gången, för är hon inte motiverad, så funkar ingenting. Skulle verkligen behövas, då vi redan...

Av Jane - 1 maj 2011 20:59

Goderafton mina bäste herrar och fruer    Då va det dags igen att få tummen ur arslet och blogga lite igen. Snacka om att inte varit motiverad alls. Detta får inte fortsätta. Skaffade jag en blogg så kan jag lika gärna använda den    Mycket har hänt ...

Av Jane - 27 februari 2011 22:15

Så var ännu en jobb-helg gjord. Men det har flytit på otroligt bra denna gången. Har visserligen varit trött som vanligt, men ända haft ett glatt humör och mitt vanliga lugn inom mig. Giza har varit hos extramatte denna helgen. Hon kom fram till att ...

Presentation


Här är jag och min dotter

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards