jeyna

Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Djur alltså!

Av Jane - 30 december 2010 14:53

Då va man här igen hehe. Dygnet började med att vi var ute vid halv 3 i morse. Kunde ändå inte sova, så lika bra att något blev gjort. Första rundan var helt okej (katten Baileys va inte med). Andra rundan fick både Giza och Baileys följa med ut, efter de ätit sin mat. Relativt lugnt i början, varefter Baileys attackerade Giza som en liten tiger. ( låg och smög i den höga snön och smed planer, ett par klor i Gizas bakdel, hörde ett tjut och sen var de igång) Giza sprang efter Baileys och slog till henne med en tass. Sen höll de på så ett tag. Ärligt talat så verkar Baileys vara stjärt-galen. Vilken katt jag har.    Så gick vi in för att lägga oss åter igen ett tag, pga huvudvärken som gnager i min hjärna. Gick upp och åt ett par mackor, djuren fick mat igen. Och så en runda till. Båda va med och vi gick en bit för att sedan låta Giza få springa lös ett tag (jag satt i en snödriva med min "älskade huvudvärk" och tittade på en stund) Ingen lång stund efter kommer det folk efter folk, och just idag ville inte Giza lyssna, så det va bara att ta med sig huvudet och gå, för att säga till henne. Hädanefter får Giza heta "knäck i öronen" i andranamn.  Och att folk inte kan förstå att de inte ska hälsa på henne, när man försöker kalla in henne, kan jag aldrig förstå   Efter detta gjorde Giza sina "tömningar". När jag skulle plocka upp  så tyckte jag att det va knöligt i min ena stövel. Tog en titt och vad får jag se. Jo att halva underredet hade lossnat, Inte konstigt att man frös om just den foten när man precis kom in. Vilken dag hittills, säger jag bara. Nu får det bli en lugn stund med mina odågor till djur (Men älskar de ändå   ) Händer det mer, så återkommer jag senare idag. Haha!!!

 
 
mette med flock

mette med flock

30 december 2010 15:37

haha. Vi & våra huliganer

http://www.flocken.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jane - 8 juni 2011 15:00

Det börjar kännas som en månadsblogg detta. Hur kan man glömma bort att man har en blogg, eller har jag så lite att skriva. Egentligen inte, det blir nog bara som det blir.    I allafall så har det varit grymt mycke med skolmöten, jobbmöten av olika ...

Av Jane - 1 maj 2011 22:13


Vem har makten över vem, egentligen???     (Goaste bilden just nu. hehe)  ...

Av Jane - 1 maj 2011 21:55

Fick veta förraveckan, att min dotter får extra simlektioner denna mån.   Det börjar på tisdag och kommer vara varje tisdag (4 ggr) Hoppas det tar sig denna gången, för är hon inte motiverad, så funkar ingenting. Skulle verkligen behövas, då vi redan...

Av Jane - 1 maj 2011 20:59

Goderafton mina bäste herrar och fruer    Då va det dags igen att få tummen ur arslet och blogga lite igen. Snacka om att inte varit motiverad alls. Detta får inte fortsätta. Skaffade jag en blogg så kan jag lika gärna använda den    Mycket har hänt ...

Av Jane - 27 februari 2011 22:15

Så var ännu en jobb-helg gjord. Men det har flytit på otroligt bra denna gången. Har visserligen varit trött som vanligt, men ända haft ett glatt humör och mitt vanliga lugn inom mig. Giza har varit hos extramatte denna helgen. Hon kom fram till att ...

Ovido - Quiz & Flashcards