jeyna

Direktlänk till inlägg 24 december 2010

GOD JUL!

Av Jane - 24 december 2010 18:15

Så var då denna dagen man fasat för,över...  Saknat mormor något oerhört. (Hon var den enda som lyckades hålla ihop familjen någorlunda iallafall) Julen är inte densamma utan henne.   Det har trots allt varit en mycket lugn julafton, eftersom man varit sjuk. Varit hemma med djuren (hunden,katten & jag mot världen. haha.) och levt rövare. Man har städat och levt som vanligt. Men så blev det nog fel i hjärnkontoret ett tag, för  jag blev sugen på att baka julgodis, mystiskt! (bildbevis kommer nederst ) Sen har vi skickat en hel del sms, Mette och jag om julen och allt möjligt. Vi bestämde att vi skulle träffas en sväng och låta hundarna leka . Höjdpunkten idag var att släppa hundarna lösa och se de busa järnet... haha. Så de fick fri utevistelse i julklapp. hehe. Katten var också med, men hon var på sin vakt istället. Kanske inte så konstigt då store axel hoppade över henne osv.  Och så alltid samma dilemma, att hundarna inte kan låta bli att äta   Men det är ju deras natur, fast så värst mysigt är det  inte när Giza vill pussas. Lite glögg efter denna dagen var inte fel heller. Det lindrar i halsen oxå (O.B.S - lättglögg) Nu blir det mera mys med Giza och Baileys.  


            Huvudingrediensen är choklad!!! Syns det?  

                         (Sätter sig gutt på figuren)           

  


 
 
mette med flock

mette med flock

24 december 2010 21:29

Axel & jag har sussat inne i sängen. Jag med armen om honom. nice

http://www.flocken.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

26 december 2010 18:45

Ja choklad gör så man blir så där mullig och gullig!

http://www.malabuz.blogg.se

Jane

26 december 2010 21:57

Ja man måste ju ha något att ta av ifall man blir sjuk. hehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jane - 8 juni 2011 15:00

Det börjar kännas som en månadsblogg detta. Hur kan man glömma bort att man har en blogg, eller har jag så lite att skriva. Egentligen inte, det blir nog bara som det blir.    I allafall så har det varit grymt mycke med skolmöten, jobbmöten av olika ...

Av Jane - 1 maj 2011 22:13


Vem har makten över vem, egentligen???     (Goaste bilden just nu. hehe)  ...

Av Jane - 1 maj 2011 21:55

Fick veta förraveckan, att min dotter får extra simlektioner denna mån.   Det börjar på tisdag och kommer vara varje tisdag (4 ggr) Hoppas det tar sig denna gången, för är hon inte motiverad, så funkar ingenting. Skulle verkligen behövas, då vi redan...

Av Jane - 1 maj 2011 20:59

Goderafton mina bäste herrar och fruer    Då va det dags igen att få tummen ur arslet och blogga lite igen. Snacka om att inte varit motiverad alls. Detta får inte fortsätta. Skaffade jag en blogg så kan jag lika gärna använda den    Mycket har hänt ...

Av Jane - 27 februari 2011 22:15

Så var ännu en jobb-helg gjord. Men det har flytit på otroligt bra denna gången. Har visserligen varit trött som vanligt, men ända haft ett glatt humör och mitt vanliga lugn inom mig. Giza har varit hos extramatte denna helgen. Hon kom fram till att ...

Ovido - Quiz & Flashcards